Alla inlägg under maj 2011

Av Pernilla Hagelin - 31 maj 2011 08:49

Då har man lämnat lilleman på dagis, sitter nu och intar mitt morgon kaffe på balkongen (i skuggan) och lillan sover,,


Får la se hur länge hon sover och hur mycket hon kommer sova i dag eftersom det kommer bli varmt, hon har jätte svårt att få ro till att sova när det är varmt och det har jag med,,

Vi fick henne till slut i säng vid halv 10 i går och hon sov till 04.20 i morse så trött var hon,, min hylla var ganska välfylld när hon vaknade kan man ju säga ajajaj gjorde det innan hon fick grepp när hon skulle äta..


I dag ska jag försöka att planera cappes kalas som han ska ha på torsdag, det kommer 5 dagis kompisar och firar honom,... ska bli jätte kul och han är jätte glad över att få ha ett kalas med bara kompisar,, han kallar alla för sin bästa vän.. hihi man ska ju ha många vänner sägs det...


I mån ska cappe på 5 årskontroll på bvc och få sin 5 års spruta, så det blir inget dagis för han i mån ingen ide att lämna sen hämta och sen lämna hämta igen..

Så han får stanna hemma med mig och sin syster i mån, vi ska nog ut och gå en runda så han får cykla på sin nya cykel han fick i fredags av sin mormor med sambo..


Älsklingen var överlycklig i dag då det var över 10+ när han skulle åka till jobbet för då var det varmt nog att ta hojen.. som han har längtat,, blir ju inte så mycket åka då han vill mysa med sin dotter på kvällen när han kommer hem så man får ta tillfället i akt att ta den till och från jobbet istället..

Jag längtar till vi kan ut och åka igen, men jag kommer inte riktigt i mina mc kläder än, men det kommer,, och vi kan ju inte vara i väg hur länge som helst eftersom man är en mjölkspan till sin dotter.. hihi men det är så värt det..


I dag är min älskade underbara dotter redan 7 veckor,, fattar inte hur fort tiden går,,, :-D


Nu ska jag in och fylla på min kaffemugg och plocka undan lite i köket innan sessan vaknar igen..

Av Pernilla Hagelin - 30 maj 2011 20:49

I går kom underbara johanna till oss och stannade ju över natt, först grillade vi när hon kommit och senare på kvällen gjorde vi en jätte pirog och hade en god sallad till, lilleman tjatade på henne hela tiden och sa natalie till henne hela kvällen och i dag på morgonen,, hihi han glömde hela tiden att hon heter johanna.. HAHA vi har skrattat åt det hela dagen nästan..


I morse gick vi och lämnade cappe på dagis tillsammans för dom skulle åka till Borås djurpark och vara där hela dagen..

När vi kom hem var det kaffe och frukost som kallade på oss, efter det så gick vi till centrum johanna ville köpa en present till cappe eftersom han fyller hela 5 år på söndag och då kunde hon inte vara med och fira honom... efter det så gick vi till Zeb & Sofi och handlade lite eller rättare sagt johanna handlade, efter det bar det iväg en sväng till Puss och åter där hittade hon lite kul/fina saker,,


Vi avslutade våran runda med att köpa med oss räkbaguetter från bernts, ack så gott det var,, efter ett par timmar så kom hennes mamma och skulle hämta henne, det var trevligt att träffa marie igen då det var längesen jag såg henne,,

Cappe kom samtidigt som dom skulle åka och han få sina presenter av henne innan hon åkte han blev jätte glad han fick lego som han byggt med hela kvällen.Det blev en tår som ramlade när hon satte sig i bilen och skulle åka...


Nu sover lilleman som en liten kulting och vi kämpar med lillan som knappt sovit en blund i dag tror att det beror på värmen då hon nästan velat/vill äta hela tiden..


Nu ska jag stänga ner för i kväll är ju faktiskt en dag i mån med,, hej hej,

Av Pernilla Hagelin - 29 maj 2011 11:10

Helgen har sprungit iväg tycker jag..


I fredags körde vi lilleman till sin pappa men vi var på ikea och handlade lite saker först och åt middag där, sen åkte vi och firade honom hos mamma först innan han skulle till sin pappa, han fick en 20 tum cykel av mamma och hennes sambo Sven, dock så var den för hög och ingen luft i däcken, men det hindrade inte honom att gå runt i hela huset med den.. hihi han såg jätte rolig ut, vi fick prinssesbakelser och jätte goda bullar/kakor..


Sen kom hans pappa och hämtade honom där, så vi kunde låna cykelstället till bilen anas hade vi inte fått med oss cyklen då vi hade vagnen med oss..


När vi åkte hem så spöregnade det så väl hemma tände vi en massa ljus och bara myste jag älsklingen och våran lilla sessa..


I går åkte vi till pappa och fikade en runda sen gick vi på marknaden, det var inte det lättaste att gå med vagnen då det var knökat med folk som inte brydde sig för 5 öre att vi hade barnvagn..

Efter ett glatt besök med lite bra och ha köp på babyproffsen åkte vi till pappa och grillade sen åkte vi hem då jag inte mådde hundra i skallen..

Vi satte oss och kollade på en film jag och älsklingen och bara tog det lugnt..


I dag kom lilleman hem från sin pappa och nu är dom hos svärfar för att fixa till cyklen så prinsen min kan testa den för första gången, lillan ligger i sin säng och sover, men kommer la vakna snart känns på mig som att det är mat dax för henne snart.. hehe..


Om ett tag kommer underbaraste johanna hit och ska sova till i mån, massa god mat ska det bli som avslutas med grillning i kväll... hej så länge

Av Pernilla Hagelin - 27 maj 2011 08:26

I dag ska vi åka till Jönköping och fira casper hos mamma då dom inte kan komma på hans kalas, men innan det så ska vi ta en tur till a6 och shopa lite kan bli en runda till olssons varuhus med.. hihi


Men efter att vi varit hos mamma ska vi åka och lämna lilleman hos hans pappa där han ska tillbringa helgen...Kommer sakna honom som vanligt även om det bara är 2 nätter...Barnen är ju ens liv och allt..


I dag slutar min älskade vid 13 så han är hemma ca halv 2 sen blir det mat och göra sig iordning för att bege sig mot Jönköping..

Saknar min mamma eftersom det är så sällan som vi träffas finns oftast inte tid och det är ju en bit att ta sig...

Av Pernilla Hagelin - 26 maj 2011 16:30

12/4-11

Ålder: ny född.

Vikt: 3815g

Längd: 51cm

Huvud: 36cm


18/4-11

Ålder: 6 dagar

1a hembesöket bara vikt som togs.

Vikt: 3670g


26/4-11

Ålder: 2.v

Vikt: 3915g

Längd: 54,5cm

Huvud: 36,5cm


3/5-11

Ålder: 3.v

Vikt: 4130g

Huvud: 37,1cm


11/5-11

Ålder: 4.v

Vikt: 4590g

Längd: 56,5cm

Huvud: 38cm


26/5-11

Ålder: 6.v 2.d

Vikt: 5190g

Längd: 58,5cm

Huvud: 38,8cm

Av Pernilla Hagelin - 26 maj 2011 16:09

Mina fina tradera vinster till barnen,


Till sessan:

 

 


Till prinsen:

    

Av Pernilla Hagelin - 26 maj 2011 15:49

Då var alla måsten uträttade för i dag..


Hojen gick igenom utan anmärkning.


My gick igenom med en vikt på 5190g och 58,5cm lång och huvudmått på 38cm.


Jag gick igenom efterkontrollen hos bm med bra marginal,, har tappat alla gravkilona och ytteligare 1kg minus.. hihihi så glad jag är för de, alla mina prover och värden var okej..


Allt bokat och klart med prästen, han verkade kanon cool han åkte hoj och hade till och med en kedja hängandes från byxorna till plånboken.. hehe


Nu ligger lillan mätt och belåten i sin säng och sover medans mina killar är i marieholm och kollar på made in Gnosjö.. jag hoppade att följa med.. stanar hellre hemma med lillan och tar det lugt..

I kväll efter 6 kommer mysans farmor på kaffe och fika, tycker så mycket om min svärmor,bättre finns inte,,


I mån ska vi åka med lilleman till hans pappa men det blir ett pittstop hos mamma först för dom ska fira cappe eftersom dom inte är hemma när han fyller år och ska ha sitt kalas,, sen blir det en lugn kväll för mig,älsklingen och sessan, men på lördag ska vi ut en runda på g-dagarna, och hälsa på lite folk...

Av Pernilla Hagelin - 26 maj 2011 08:17

Älsklingen kom hem väldigt sent i går eftersom han fixade avgasröret till våran bilen, när han kom hem sov båda barnen redan så han fick inte träffa lillan och lilleman något i går,, så han får la ta igen det i dag..


 I går när älsklingen kom hem och eftersom barnen sov rede jag och gubben upp våran lilla desput och det gick jätte bra så nu är det ur världen..   


I dag ska vi göra en massa känns det som!!

Älsklingen är just nu och besigtar hojen.

Vid 11 ska vi med My till bvc på kontroll,ska bli kul att se hur hon växt..  

Sen vid 13 ska jag till bm på efterkontroll och vid 2 ska vi träffa prellen och prata om dopet som vi ska ha den 3/7 för lillan..


Gudmor blir Erica Liljeqvist

Gudfar blir min bror Fredrik sjöblom. (Han är gudfar till cappe med..)


Efter dom besöken vet jag inte vad vi ska hitta på men vi ska försöka få in lite mat imellan med..

Sen får vi se om vi ska åka någonstans eller bara vara hemma och fixa lite inne och i trädgården tillsammans.


Nu ska jag in i duchen och fixa iordning mig.. hej så länge...



Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards