Alla inlägg under september 2011

Av Pernilla Hagelin - 20 september 2011 09:40

Ojojoj i dag har jag ont i fötterna så det skriker om det, hela familjen gick till Gislaved i går och hälsade på hemma hos pappa och Cina fick lite fika där med,, dom hade jätte mysigt med en massa tända ljus..


I går ringde läkaren mig om mina provsvar.. lever och njurar var utan anmärkning.. phuuu skönt att veta..


Men därimot så ska jag ta nya mer grundliga blodprover va det gäller sköldkötlen då han sa att dom inte såg så bra ut...:-(((


Så i mån bär det av till Gnosjö för att lämna en massa blodprover så får man se om man ska äta piller resten av livet.. hade nedsatt funktion på köteln vilket menas med att det är struma som jag befarade men 9 av10 kvinnor får/har det så det är jätte vanligt,,, och det är ärftligt som sagt i tidigare inlägg..


Så nu är det bara att lämna nya prover och invänta svaren på dom och vilken slags struma det är om det har gått långt på den eller bara början???


Känns ovist men heldre att dom märkte det nu än att det gått kanske förlång istället för att göra något..


Men jag lever ju och det gör ju min mamma och alla andra som har det med..


Nu ska jag gå ut på altanen och se om min lilla sessa fortfarande sover så ska jag fylla på min kopp med kaffe...

Av Pernilla Hagelin - 19 september 2011 08:44

Uchhhh va nervös och orolig jag är i dag.. eller har varit hela helgen..

Det är nämligen så att denna vecka får jag reda på om jag har struma eller om något är fel på mina njurar el lever,, jag var ju hos läkaren förra veckan och då togs dom proverna på mig.


Jag har ju en svullnad utmed halsen vilket dom trode kunde vara struma så nu får vi se denna veckan vad domen säger,, min mamma har det med och det är ärftligt att få de..

Så orolig är jag..


Mina tabletter som jag fick av läkaren mot skallen har hjälpt mig lite mot skalle banken så jag har kunnat minska alla andra piller nu vilket är jätte skönt..


Men nu ska jag inte vara så negativ även om det känns jobbigt att vänta på svaren..


I denna veckan får jag för hoppnings vis hem en ifone apel för att jag förlängde mitt abonnemang hos telenor.. :-))) inte fy skam..


På fredag så åker vi med svärföräldrarna till Lalandiga över helgen ska bli kanon kul och mysigt att komma bort lite så jag hoppas bara att alla prover är klara och alla svar kommit innan vi åker dit, vill ju inte oroa min där eller på vägen dit..


I dag ska jag bara vara hemma och mysa med barnen och i mpn ska cappe till dagis..


I går var vi på middag hos olas mormor där tog dom ett 5 generations kort med my kul.. men det roligaste var att ola var den enda killen på kortet hihihi..

Av Pernilla Hagelin - 15 september 2011 09:50

I går gick dagen sakta framåt, men till slut så vid halv 7 orkade inte cappe vara vaken mer så han gick och la sig och vaknade inte förens vid 7 i morse (han brukar vakna 5)..

Vid 8 somnade lillan i går kväll då orkade hon inte hålla ögonen öppna mer och hon vaknade vid halv 5 i dag och sen somnade vi om och gick upp vid 7 med cappe..


Jag själv gick och la mig vid 9 i går då jag var jätte trött, men jag tror att det har med mina nya piller att göra..

Det var svårt att somna utan min älskades armar om mig men till slut gick det.


I eftermiddag kommer min älskling hem igen så jag saknat honom i går och i natt...

cappe är lämnad på dagis,dom skulle ha 5års gruppen idag som han såg fram i mot..

men nu ska jag och my vila lite tillsammans...

Av Pernilla Hagelin - 13 september 2011 16:56

I dag är jag kanon trött lillan fick hög feber i går kväll av sina sprutor och inte sovit i natt utan bara kinkat..

Nu verkar hon lite piggare, cappe är jätte förkyld så får la se om han får stanna hemma från dagis i mån..


I mån ska min älskade på kick off med jobbet så jag är själv hemma med barnen till på torsdag eftermiddag,, hummmm kommer sakna honom jätte mycket..


I dag har jag ju varit hos läkaren för min skalle med..


Jag har fått tabletter som jag ska äta 3 st dagligen i 3-4 månader sen tillbaka för att kolla om dom funkar anas blir det starkare tabletter..

Han tog en massa blodprover med för att kolla njurar lever och ämnesomsättningen på mig..


Det visade sig att problem med ämnesomsättningen är ärftligt och min mamma har problem med det,, kan oxå gå över till struma om man inte börjar behandla det tidigt så läkaren sa att eftersom det finns i familjen så kollar han det med..

Nu ska man gå och fundera/oroa sig i en vecka så får man se om läkaren ringer eller ej... jag hoppas ju på ej..


Efter att vi varit på sjukan åkte vi till olas morföräldrar och åt middag det var kanon gott kokt kött med potatis och sås..

Sen var det att ta sig hem eftersom anticimex skulle komma och kolla huset..

Och det gick ju kanon inget mögel eller fukt här... hihihihi



Nu ska jag titta på film med min underbara familj och njuta av att vi har varandra och att vi alla är hemma i dag..


Älskar min familj och mina vänner..

Av Pernilla Hagelin - 13 september 2011 08:57

Min älskade kaffebryggare la ner sitt fungerande liv i söndags..


Så gissa vad mina älskade svärföräldrar hade köpt i inflyttnings present!!!!


Jo min dröm bryggare... den är helt underbar.. så nu är fika gäster välkommna igen!!! ;-P


  Ska tillägga att älsklingen inte blev så glad för den som jag då han inte ens dricker kaffe,,, men det kanske är dax att lära sig...hihihihihi

Av Pernilla Hagelin - 12 september 2011 14:06

I dag har jag både glädje och sorg i mitt hjärta..


Jag glädjs över mina barn min sambo och min underbara familj och vänner..

Man ska vara glad för vad man har och älska det i nuet för en dag kan allt förändras till det sämre..


Jag har stor sorg i mitt hjärta då en klasskamrat till mig har gått vidare i livet.

mina tankar går till hans familj hans barn och respektive..


Vila i frid Mattias Bragd..  En dag möts vi igen


Vi var inte bästa vänner och inte heller värsta vänner..


Livet kan vända fort så va rädd om alla i nuet och ge kärlek och värme i dag för i mån kan det vara försent...

Av Pernilla Hagelin - 9 september 2011 10:48

Cappe är på dagis sen kl 9 lillan ligger i vagnen ute på altanen och sover...

Vid 12 ska vi hämta cappe igen, han älskar att vara på dagiset.. :-))))


I dag slutar som vanligt min älskade tidigt, vi hade en mysig morgon tillsammans han kom nästan försent till jobbet,, men det är ju så mysigt att bara ligga och hålla om varandra på morgonen så jag ville knappt inte släppa honom.. hihi


I kväll kommer underbara pappa och mysiga cina hit och ska grilla med oss,, ska bli kul, vi hoppas ju att regnet håller sig borta i kväll och vi kan sitta på altanen med en massa ljus tända och bara vara..


Helgen blir nog relativt lugn vill en runda till fyndlagret i tranemo eller småläningen i bredaryd,, har fått noja på grönt så nu måste vi köpa gardiner till vårat v-rum i grönt hihihi älsklingen tycker jag är lite knas... men men han älskar mig ändå!!!! <3


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan lillan vaknar för då ringer hennes mat klocka...

Av Pernilla Hagelin - 8 september 2011 13:04

Som vanligt har jag för mycket i skallen för att hinna varva ner och blogga..


Mycket har hänt, jag har börjat skola in cappe vilket går kanon, han är just nu lämnad på dagiset och jag ska hämta honom vid halv 3 igen.. :-)

Lillan sover i vagnen i hallen då det kom en kanon skur på vägen hem från dagis och vagnen blev dygsur...

Huset börjar att ta form inne nu efter många om och men, mamma var och hälsade på oss i söndags och gav oss en jätte fin porslinsblomma ( den är äkta men heter så)

den har fått en heders plats i vårat sovrum..


Jag har haft telefon kontakt med en läkare från Gnosjö som jag ska till på tisdag och han vill utreda min skalle värk, jag ska få tabletter som man äter dagligen som dämpar värken, får ju se om dom hjälper jag HOPPAS!!!


på måndag ska vi till bvc med my för 5 månaders kontroll och vacc igen, på tisdag kommer antisimex och kollar huset (försäkrings skäl)

I mån har vi bjudit hit pappa och Cina för att äta det blir att grilla lite och bara ha det mys,, Cina är en helt underbar kvinna, är glad att pappa träffat henne..


Ja hon är helt underbar med både cappe och my med och det värmer mig i <3 att hon gillar dom så mycket...

Det betyder mycket för mig att min pappa/barnens morfar träffat någon som hans barnbarn och barn betyder lika mycket för henne som hennes egna...

Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards