Alla inlägg under augusti 2011

Av Pernilla Hagelin - 31 augusti 2011 17:12

Äntligen är älsklingen på g hem, då blir det kantarell mackor till kvälle sen en massa mys tillsammans.

Saknar honom jätte mycket när han inte är hemma.(vet att han måste jobba)


I mån ska jag och my följa med cappe till hans nya dagis på töråsförskola, avd heter Fröet..

Jag hoppas han kommer att trivas där och få en massa kompisar, han har redan fått några att leka med här på gatan..:-)))


My sover just nu och cappe är ute i trädgården och leker, vi har varit ute i centrum och gått lite i dag, vi var en runda på bvc för att kolla en knuta som my fått under bröstvårtan,, blev orolig vad det kunde vara??? dom sa att det nog bara var en fettknuta som kommer att försvinna av sig själv men att jag skulle hålla koll på den så den inte blir större och så det fortfarande är ruckbar...


På fredag ska vi köra lille man till sin pappa för att tillbringa helgen där, och jag ska till kiropraktorn en runda i jönköping för min nacke och rygg!! på lördag ska vi städa ur lägenheten och lämna nycklarna sen måla om i cappes rum..

Ska bli kul och se vad han säger på söndag när han kommer hem.... hihi

Av Pernilla Hagelin - 31 augusti 2011 14:52

Här är lite nya bilder på huset lite före och efter men inget är helt klart än, så lite nyfiket få det vara ett tag till.. HIHI


Detta är FÖRE bilder...


   

 ---------------------------------------------------------------------------       

Innan vi flyttade in                                                
                                      

  efter vi flyttade in men innan vi tapetserade

-------------------------------------------------------------------------------

             

---------------------------------------------------------------------------------

Detta är EFTER bilder:


Vårat sovrum

     



Altanen

       


V-rummet

             


Mys rum

       


gillestugan


 Hallen

   


Köket

   

Av Pernilla Hagelin - 23 augusti 2011 14:00

Nu har vi flyttat till vårat älskade efterlängtade hus..

Vi har packat upp en massa redan men än finns det saker och ting kvar i lägenheten, älsklingen hämtar lass med bilen efter att han slutat jobba på dagarna, så vi får la se hur mycket som kommer med i kväll..


Jag vill tacka alla som hjälpt oss i helgen med att flytta saker det var till stor hjälp..


I dag ringde dom från dagis och cappe har fått en plats på töråsförskola på en avdelning som heter Fröet han ska börja den 1/9 där..

Han blev jätte glad och han har redan fått 4 kompisar här på gatan som han leker med,3 tjejer och en kille...

hihi min son är nog en liten tjej magnet...hehe


Just nu sitter jag ute på VÅRAN altan i ca 30 graders värme och avnjuter en kopp kaffe i min ensamhet då cappe är på lekplatsen och my sover..


Men snart ska jag ner och hänga tvätt så är det ur världen för denna gången...


Ni är <3-ligt välkommna att komma och hälsa på hos oss om ni vill/kan/hinner...

Av Pernilla Hagelin - 17 augusti 2011 09:43

Oj nu är det bara 2 dagar kvar av väntan på att få nycklarna till VÅRAT HUS!!!

Längtan och väntan har varit lång men tiden har gått fort ändå!! På fredag går första lasset och för hoppnings vis ska vi sova i huset redan från lördag om inte fredag..

I mån ska vi köra cappe till sin pappa där han ska vara till på söndag och under tiden ska vi tapetsera hans nya rum i huset och fixa i ordning hans rum..


Jag har ju inte varit frisk på ett bra tag nu det är anledningen till att jag inte uppdat här inne heller..


Jag har legat i migrän större delen av förra veckan och genom gått ex antal prover/tester va det kunat bero på men inga svar har kommit fram..

Jag genom gick en kontraströnken på huvudet efter som värken inte ville avta, inte heller den visade på vad som var fel..


Nu mår jag lite bättre men inte helt hundra, ska på ett tredje besök till min pappa och bli maserad i hop om att jag släpper mina spänningar..


I kväll ska hela familjen till gislaved och grilla hos pappa det ska bli kanon kul..

Av Pernilla Hagelin - 16 augusti 2011 10:06

blandade bilder på dagarna som gått och varit                                              

Av Pernilla Hagelin - 9 augusti 2011 11:08

Förra veckan hade vi besök av 2 av mina kusiner och min moster och mormor och mitt lilla kusin barn linnee på 2 månader...


Det var jätte kul att dom hälsade på..

lite bilder blev det med..


           

Av Pernilla Hagelin - 8 augusti 2011 13:43

Är så lyckligt lottad med snälla och friska barn..

Alltid snälla kanske är en överdrift men barn är och ska ju vara barn..hihi

I dag lagade jag och cappe makaroner och köttbullar tillsammans medans my sov en stund, sen satte vi oss och åt tillsammans och cappe frågade när ola skulle komma hem och jag svarade vid halv 5 ungefär..


ÅÅÅ sa han det är ju jätte länge kvar till des ju,, hihi han är så söt,, när älsklingen kommer hem ska vi till ica och hämta ett paket till honom som kom i dag, lite nya kläder till han..

Efter det ska vi hem och äta kyckling med ris och beasås,,, mummmmmma..

I mån blir det en lugn hemma dag med älsklingen jobbar ju som vanligt men för oss andra 3 blir det en lugn hemma dag..


Jag har suttit och skrivit på en massa papper i dag och ringt en massa samtal, mycket att göra nu inför flytten nästa vecka...

Som jag och dom andra i min älskade familj längtar efter att flytta nu,ska bli underbart att få packa upp i VÅRAT nya hem, där vi ska leva/bo länge länge...


Nu ska jag sätta mig och ta en stor mugg kaffe så jag piggnar till lite...

Av Pernilla Hagelin - 8 augusti 2011 08:19

Då var det vardag för denna lilla familjen igen..

Älsklingens semester är slut och han är åter på jobbet igen, cappe somnade vid 8 i går och vaknade halv 7 lillan somnade vid kvart över 9 och vaknade vid 7 i dag..

Så lite sovmorgon blev det, båda brukar vakna vid 5 halv 6 i vanliga fall, men lillan har vaknat framåt 7 nu två dagar i rad,,, kanske är hon en liten sömntuta..


Helgen har varit lugn med inte så mångra fingrar lyfta, det är ju inte så långt kvar nu till vi flyttar till vårat hus, nästa fredag så 2 veckor kvar nu..


Måste ringa till bvc i anderstorp och få en tid till my på hennes 5 månaderskontroll nästa månad och hon ska även få dom hemska sprutorna som hon inte alls gillade..


Men i dag blir det att ta det lugnt med barnen och återgå till vardagen igen...

Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards