Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Pernilla Hagelin - 8 juni 2011 20:40

I dag när älsklingen kom hem så åt vi kålpudding med färskpotatis, och en stor sallad till det.. min älskling äter/gillar inte kall mat men jag älskar det i denna värmen,, så mer sallad till mig..


Efter att vi ätit så fick jag honom till att sätta upp takfläkten i sovrummet som vi fick av kenneth, ack så underbart det var när vi satte igång den,, både jag och lillan bara låg i sängen och myste av dom svala vindarna som kom,, det var nästan så hon somnade av fläktandet..


Nu är mina älsklingar och hälsar på olas farmor som opererades för inte så längesen så hon har inte sätt My än, så dom passade på att gå dit en runda nu när det svalnat av lite ute,, men snart kommer dom hem och det är matdax för snuttan sen sova för natten..


I mån blir en lugn dag som kommer att avslutas med grillning hemma hos pappa vi åker när älsklingen kommer hem från jobbet,ska bli så gott gott...

Framför allt slippa stå i denna värmen och laga något,, jag själv hade ju kunnat leva på en massa olika sallader nu i värmen men inte min älskade sambo, så det är bara att laga mat och ha det värmare än värmast under tiden i köket..

Men jag ska nig allt få han till att börja äta kallskuret med.. hihihi, jag ger mig inte så lätt inte.. hehe


Nu ska jag ta lite dricka sen ska jag lägga mig i min underbara säng och njuta av fläktandet till mina älsklingar kommer hem igen...


Ha en kanon kväll/natt för jag ska sova som en gris i natt!!! 


Tack kenneth för fläkten...

Av Pernilla Hagelin - 8 juni 2011 13:37

Bvc besöket gick jätte bra lilleman var jätte duktig, läkaren sa att allt var/såg jätte bra ut...

Och hon höll inte med Tina (bvc sköterskan)om att han var lite överviktig.. hihi tji fick hon...

Nu har lilleman och hans pappa åkt igen, tomt utan prinsen hemma..

Lillan tycker att värmen är jobbig i dag med,

5-15 min sömn åt gången    Sen bara ligga vid bröstet...

Läkaren sa att jag kunde ge henne vatten, testade med hon uppskattade inte verken vattnet eller flaskan..


Får hoppas att det snart blir lite mildare ute och inte så kvavt och klibbigt så min älskade dotter får sova lite mer och blir piggare,, inte lätt att vara 8 veckor och inte kunna säga vad man vill eller inte...

 

Av Pernilla Hagelin - 8 juni 2011 08:41

Oj oj va varmt och kvavt det varit och sova i natt,, lillan somnade vid 22 i går och vaknade vid halv 5 i morse, så hon var nog uttmattad efter värmen i går då hon knappt sovit alls i går på dagen..


I dag kommer min älskade son hem en runda för han ska till bvc och träffa läkaren för 5 års kontroll, och han var glad över att hans pappa skulle följa med oss dit i dag, efter vi varit där så ska vi fika sen åker dom till jönköping igen, han kommer hem på söndag eftermiddag till mig igen..


Jag saknar honom så det ska bli kul att kramas lite i dag när han kommer hem..


I dag verkar det vara väldigt kvavt och klabbigt igen, får la se om det åskar i dag igen hade ju inte varit fel, mitt huvud gillar inte detta vädret så jag har konstans skallebank..


Nu ska jag ta en kopp kaffe och en fralla sen kommer nog prinsen snart hem, så på med mina och lillans kläder så vi är klara..

Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards