Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Pernilla Hagelin - 30 juni 2011 21:49

Jag har skickat i väg mannen i mitt liv till kvantum i Gislaved för att handla till dopet och till oss,, han fick en lista med det han skulle handla!!

Undra hur mycket han glömt?? hihi


Under tiden han varit/är borta har jag skakat alla mattorna, badat lillan och lagt båda barnen i sina sängar för natten, lillan somnade just därför kan jag sitta här nu en stund..

Hon vill äta sig till sömns varje kväll, kanske därför som hon sover hela nätterna och inte vaknar av hunger,, jag njuter av att hon sover hela nätterna för då får jag min vila som jag behöver eftersom hon inte sover mer än 5-10 minuters runder på dagarna..


I mån har min älskling sovmorgon för vi ska till banken i mån vid 9, då är huset låst/tingat till oss!! sen efter det ska han till jobbet och på kvällen är det firmafest, men vi stannar hemma då det kommer vara många promille inblandade.. :-)

Han sa innan i dag att han är chokad över att han fått dricka 3 fredagar på raken och efter i mån ska han ta det lugnt..

Det är ju därför man låter honom ha kul, man ska ju inte leva som i en cell bara för man blivit pappa han tar ju sitt ansvar och hjälper till i alla andra lägen och stunder han kan..


Men nu ska jag vänta på att han kommer hem så vi kan packa in allt i kyl/frys så vi kan lägga oss och bara somna i varandras famnar..


God natt alle samman...  


---------------------------------------------------------------------------------


Av Pernilla Hagelin - 30 juni 2011 10:55

Jaha morgonen började kanon, fick sovmorgon till 8 då gick jag upp lilleman ville ha frukost men lillan sov till 9 i dag hihi att jag hunit med mycket innan hon vaknade damsugit tömt och fyllt diskmaskinen..


Nu har jag suttit i telefonen och sagt upp dagisplatsen här i Gnosjö och ställt mig i kö på dagisplats i Anderstorp..

Nu hoppas jag bara att det går vägen 2 månader uppsägning här och upp till 3 månader väntetid i Anderstorp!!! tur man är mammaledig...


Nu väntar jag på att cappes gudmor (natta) ska ringa och förhoppningsvis komma hit på fika..

Det var längesen jag träffade henne och hon har inte träffat lillan än..


Sen får vi se om min älskade ringer och säger att han ringt banken och när vi ska dit?? vi ska ju dit en runda innan den 19/8 då vi tar över huset..


Det blir nog en ganska jobbigt flytt då vi kommer ha 10 dagar på oss att flytta allt + att cappe ska till sin pappa samma dag,, kanske kan fjäska för hans pappa att han kommer och hämtar honom så vi slipper köra mitt i allt..

Får hoppas på att vi har många nära och kära som kan ge oss en hjälpande hand.. :-D


Just nu sitter lillan mätt och belåten i sin sitter vid tvn och lilleman är ute och leker,, jag avnjuter en kopp kaffe och drömmer mig bort till huset och hur det kommer bli att bo i ett eget hus med mera...


---------------------------------------------------------------------------------

Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards