Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Pernilla Hagelin - 16 juni 2011 17:10

Nyss hemkommen efter att varit på sjukan och bvc..


Lillans hals ska bara hållas torr inget mer...


Jag där i mot har fått infektion i kroppen och en mild lunginflamation..

Så nu är det antibiotika piller och kortison nässprey som jag ska leva på..

Bieffekter som lillan kan få är att hon kan bli lite trött och hängig sa läkaren, så det ska nog bli kanon så snart som allt börjar verka på mig så jag får lite kraft och ork igen..


Just nu sitter jag och ammar lilpluttan lilleman tittar på tv och älsklingen lagar mat.. det blir potatismos med hemmagjorda biffar.. mummmmms...


I mån kommer det att vara ett sju dundans liv här utanför, det är nämligen järnbäradagarna här i mån och lördag med öltält (utanför oss precis) marknad med mera..

Men för mig och lilla familjen blir det nog att ta det lugnt,i alla fall för mig...

Av Pernilla Hagelin - 16 juni 2011 15:40

Har just pratat med min älskade han hoppade över sin 3 rast så han kan komma hem tidigare för min skull,,,


När han kommer ska vi till bvc för att kolla lillans hals som blossat upp igen i hop om att någon kan titta på det nu när det har börjat vätska sig för att värmen är tillbaka igen..


Och själv så ska jag till sjukan för att se om dom har någon tid att kolla mitt öra och resten då jag inte blivit piggare och det har gått snart en vecka nu, känns som jag bara blir värre och får ondare och känner mig mer och mer konstig i kroppen..


Det är jobbigt att ta hand om 2 barn samtidigt som man mår skit själv..

Cappe klarar ju det mesta själv men jag har ju my som inte klarar sig själv alls och det är till och med jobbigt att bara mata henne när man känner sig konstig i hela kroppen..


Får la se om man kan få en tid att träffa en läkare i dag eller i mån,,,,

te

Av Pernilla Hagelin - 16 juni 2011 12:20

Just nu är te min bästa vän,,, och inte vilket te som helst utan ingefära/citron te.. det är det ända som hjälper lite gran i nu läget..


Jag har just fått sessan till att sova, men undra för hur länge då det är ett j..la liv och bankande på undervåningen man kan tro att målarna/tapetserarna är en skock elefanter..


Prinsen har just fått mat, han beställde makaroner och korv, själv så blev det en varmakoppen med änglasoppa smak eller va den heter...


Jag är lite avvis på hur fina tapeter grannarna under får, där snackar vi moderna tapeter och inga enfärgade som vi har, och vi har ändå frågat om vi får måla eller tapetsera om för egen kostnad men det gick inte fastihetsägaren med på..


Synd att man inte kan hitta ett hus att hyra eller större lägenhet eller ett hus som man kan köpa och bo i...


nu ska jag passa på att ta en dusch medan lillan sover..

Av Pernilla Hagelin - 16 juni 2011 09:45

Fy va trött jag är på att må så här,, har lock och ont i ena örat med, undra om det är öroninflamation??? är det inte bättre i mån så får jag la ta tag i mig själv och ringa till sjukan så jag får kolla upp det..


Lillan är fortfarande frisk kanske är tack vara att jag ammar henne hoppas på det hon somnade vid halv 10 i går och vaknade vid kvart i 6 i morse man får vara glad att hon sover på nätterna!!

Lilleman är fortfarande snorig och lite hostig,, Men älsklingen tog tag i sig och åkte till jobbet i dag i alla fall,,


Mäklaren ringde till oss i går med,, glada nyheter, vi får huset för budet vi la om vi vill,, men det verkar som att vi båda har börjat tveka lite på det,, inte bara huset utan alla kostnader runt om.. vi ska till banken på måndag och prata med dom och efter det ska vi lämna svaret om huset till mäklaren, om vi köper det eller inte...


Vi vill ju ha huset med mera men man ska ju ha pengar över och pengar om något skulle hända,,,


Nu ska jag bli kompis med papper och nässpreyet igen.. hej så länge..

Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards