Alla inlägg under juni 2011

Av Pernilla Hagelin - 10 juni 2011 09:36

Lillan somnade vid 22 tiden i går och vaknade vid halv 6 i morse första gången, hon åt lite sen somnade vi om igen och vaknade vid halv 9 då gick vi upp..!!

Jag är nog allt lite bortskämd med hur hon sover.. hihi får njuta så länge det varar...

Hennes hals ser mycket finare ut i dag, inte alls lika röd och fnasig längre,, känns jätte skönt att det börjar bli bättre...


Älsklingen jobbar till 1 i dag så han kommer hem tidigt, då har vi en massa måsten att göra.. Skönt när man kan göra dom tillsammans..


I går kväll var vi hos pappa och grillade vi åkte oxå förbi huset vi är intresserade av,, vi kom fram till att vi ska ringa mäklaren och få titta på det,,, LER!!


I dag är det full rulle i lägenheten under då den ska renoveras innan dom nya grannarna ska flytta in den 1 Juli, undra hur det kommer att gå/bli dom verkar väldigt göra så göra si... ändra hit ändra dit,,

jaja det blir som det blir..vi kommer nog inte stanna här så länge till,,

vi vill ju ha HUS!!!!


Men nu ska jag byta blöja på lillan sen ska jag ta mig en kopp java och njuta...

Av Pernilla Hagelin - 9 juni 2011 15:56

Vad heter ni? Pernilla & Ola

Hur träffades ni? Genom vänner (på fest)

När blev ni tillsammans? 20 februari 2010

Hur länge har ni varit tillsammans? 1 år & 4 månader

Är ni förlovade? Ja sen 20 februari 2011

Bor ni ihop? Ja

Har ni barn? Ja en dotter, sen har jag en son sen innan

Har båda körkort? Nej

Kommer du ihåg er första kyss? Klart kvällen vi träffades

Vem sa "Jag älskar dig" först? Ola

Vem är äldst? Jag, hela 4 år!

Vilka stjärntecken är ni? Kräfta och Vädu.

Vem är längst? Ola!

Vem sjunger bäst? Absolut Ola

Håller ni i handen på stan? 50/50

Kände ni varann innan ni blev ihop? Nja räknas 2 veckor??

Vad har ni gemensamt? Att åka hoj och vara med barnen

Blev du kär i första ögonkastet? Nej men andra!

Har ni någon speciell låt? Nja?????

Har ni stora framtidsplaner? Ja köpa hus

Har ni gråtit i varandras armar? Ja

Har ni varit utomlands tillammans? Nej

Vilket är ert bästa minne? När vi fick veta att vi skulle ha barn

Vem lagar bäst mat? Båda två

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Myser med STORT M

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Självklart!

Hur långt ifrån varandra bor ni? Nån centimeter.. hihi

Blir du lätt svartsjuk? Nej, tyvärr

Brukar ni bråka? Det händer men om ovesäntliga saker

Ringer eller SMS:ar ni mest? Både ringer och messar

Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Självklart hans rumpa och hans läppar

Brukar nån av er prata i sömnen? Nä tråkigt nog.. ;-p

Av Pernilla Hagelin - 9 juni 2011 15:27

Oroade mig så mycket för lillans utslag på halsen att jag gick ner till bvc ( rakt över gatan) och frågade dom vad jag skulle göra åt det och vad det kan vara..


Deras råd var att hålla det så torrt som möjligt och låta det vara så kommer det event att försvinna av sig själv dom sa att det är värmeutslag eller event värme exem, dom har lätt att få det när de är värmt och fuktigt, så sa hon att puder kan orsaka kokor (om det blir fuktigt blir det som sement) och skava jätte mycket,, salva gör det ännu fuktigare och instängt så eftersom hon dreglar och i bland spys ska jag bara se till att det håller sig torrt..


Och om det inte försvinner till nästa vecka då jag har tid hos bvc och 2 månaders läkarkontroll så ska läkaren titta på det...


Så nu håller jag tummarna för att det försvinner av sig självt nu när det inte är lika varmt och fuktigt ute/inne.. det bästa är att hon inte har ont av det själv.. *ler*

Av Pernilla Hagelin - 9 juni 2011 13:43

Är så glad!!!!

lillan har lyckats sova nästan 2 timmar på raken och vaknade nu, käkade lite och somnade om igen..

Hoppas att hon får/ kan sova någon timme till, för hennes egen skull,, hon har ju inte sovit mer än ca 1-3 tim sammanlagt nu varje dag i 4 dagar pga värmen,, och i kväll ska vi ju till hennes morfar och grilla ska bli kanon och gottigt,,


Sitter och funderar på vad jag ska göra åt lillans utslag på halsen,, ser inte så kanon ut,, har testat allt känns det som, just nu ser jag bara till att det är torrt,, har testat puder, zinkpasta, olja med mera,, så får la hoppas det kanske sörsvinner av att bara hålla det torrt,,, det började som värmeutslag men blev värre av värmen som inte ville lägga sig till lite svalare temperatur..


Men som tur är har/verkar hon inte ha ont av det, och det är jag gladast för..

Nu är det bara 2 timmar kvar till min älskade slutar jobba och då är det direkt avfärd mot gislaved eftersom vi ska titta var ett hus vi fasnat för ligger, och hur det ser ut utvändigt innan vi tar kontakt med mäklaren...

Av Pernilla Hagelin - 9 juni 2011 10:54

Pratade nyss med lillemans pappa i telefon, lilleman hade fått tag i en av hans samlarknivar och skärt sig på 3 fingrar,, ajajaj det bloade men slutade efter en stund, i dag ska dom en runda till göteborg sen ska dom till habo och köpa en cykel till lilleman vilket han är jätte glad över,, hihi


Jag pratade en runda med gubben innan han ville att jag skulle gå in på google och söka på röd panda och kolla i bilder,,

och detta är vad jag hittade...


 

Så otroligt söt att man skulle vilja ha den hemma och krama... LER


Efter att jag pratat med min älskade så var det matdax för snuttan och undertiden hade jag telefon prat med johanna,, dom hade kanon väder med sol och 27 grader varmt..


Nu ska jag ta en kopp kaffe till medans lillan tittar på playhouse på tv..

Av Pernilla Hagelin - 9 juni 2011 09:12

I natt har jag och lillan sovit som 2 prinssesor... Det var underbart att ha en fläkt i sovrummet...


Vi vaknade halv 6 i morse första gången, lite kinkig är lillan nu men jag går runt med henne i väskselen så hon somnar snart,, det svåra är att lägga ner henne så hon fortsätter att sova,, får se om en stund om det fungerar att lägga ner henne,,


i dag verkar det vara en dag med regn från och till, men jag vill ha åska så trycket i luften lättar,, regnet svalkar ju bara för stunden..


Nu ska jag göra mig lite kaffe så jag vaknar till ordentligt,,, Jag saknar min lille prins, men han kommer hem på söndag igen....

Av Pernilla Hagelin - 8 juni 2011 20:40

I dag när älsklingen kom hem så åt vi kålpudding med färskpotatis, och en stor sallad till det.. min älskling äter/gillar inte kall mat men jag älskar det i denna värmen,, så mer sallad till mig..


Efter att vi ätit så fick jag honom till att sätta upp takfläkten i sovrummet som vi fick av kenneth, ack så underbart det var när vi satte igång den,, både jag och lillan bara låg i sängen och myste av dom svala vindarna som kom,, det var nästan så hon somnade av fläktandet..


Nu är mina älsklingar och hälsar på olas farmor som opererades för inte så längesen så hon har inte sätt My än, så dom passade på att gå dit en runda nu när det svalnat av lite ute,, men snart kommer dom hem och det är matdax för snuttan sen sova för natten..


I mån blir en lugn dag som kommer att avslutas med grillning hemma hos pappa vi åker när älsklingen kommer hem från jobbet,ska bli så gott gott...

Framför allt slippa stå i denna värmen och laga något,, jag själv hade ju kunnat leva på en massa olika sallader nu i värmen men inte min älskade sambo, så det är bara att laga mat och ha det värmare än värmast under tiden i köket..

Men jag ska nig allt få han till att börja äta kallskuret med.. hihihi, jag ger mig inte så lätt inte.. hehe


Nu ska jag ta lite dricka sen ska jag lägga mig i min underbara säng och njuta av fläktandet till mina älsklingar kommer hem igen...


Ha en kanon kväll/natt för jag ska sova som en gris i natt!!! 


Tack kenneth för fläkten...

Av Pernilla Hagelin - 8 juni 2011 13:37

Bvc besöket gick jätte bra lilleman var jätte duktig, läkaren sa att allt var/såg jätte bra ut...

Och hon höll inte med Tina (bvc sköterskan)om att han var lite överviktig.. hihi tji fick hon...

Nu har lilleman och hans pappa åkt igen, tomt utan prinsen hemma..

Lillan tycker att värmen är jobbig i dag med,

5-15 min sömn åt gången    Sen bara ligga vid bröstet...

Läkaren sa att jag kunde ge henne vatten, testade med hon uppskattade inte verken vattnet eller flaskan..


Får hoppas att det snart blir lite mildare ute och inte så kvavt och klibbigt så min älskade dotter får sova lite mer och blir piggare,, inte lätt att vara 8 veckor och inte kunna säga vad man vill eller inte...

 

Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards