Alla inlägg under juni 2011

Av Pernilla Hagelin - 8 juni 2011 08:41

Oj oj va varmt och kvavt det varit och sova i natt,, lillan somnade vid 22 i går och vaknade vid halv 5 i morse, så hon var nog uttmattad efter värmen i går då hon knappt sovit alls i går på dagen..


I dag kommer min älskade son hem en runda för han ska till bvc och träffa läkaren för 5 års kontroll, och han var glad över att hans pappa skulle följa med oss dit i dag, efter vi varit där så ska vi fika sen åker dom till jönköping igen, han kommer hem på söndag eftermiddag till mig igen..


Jag saknar honom så det ska bli kul att kramas lite i dag när han kommer hem..


I dag verkar det vara väldigt kvavt och klabbigt igen, får la se om det åskar i dag igen hade ju inte varit fel, mitt huvud gillar inte detta vädret så jag har konstans skallebank..


Nu ska jag ta en kopp kaffe och en fralla sen kommer nog prinsen snart hem, så på med mina och lillans kläder så vi är klara..

Av Pernilla Hagelin - 7 juni 2011 15:46

Kan det vara sant att det är åska som jag hör????


Hoppa på det så jag inte börjar bli tokig bara..Det skulle ju inte vara fel med en riktig regnskur med.. då ska jag ut och dansa i regnet, skiter i va grannarna säger och tycker..


Lillan har sovit sammanlagt 1 timme sen kl 6 i morse hon har bara velat äta och åter äta för att det är så varmt hon var kokande innan när jag skulle mata henne, just nu ligger hon här i soffan gämte mig och pratar lite skratar lite medans hon sprattlar med fötterna.. hon är kanon trött men ändå glad. LER..

Snart kommer hennes pappa hem från jobbet och gör oss sällskap..

I mån kommer min älskade son hem en runda han ska träffa bvcläkaren men efter det så åker han åter till sin pappa och kommer hem på söndag igen.. längtar..


Vet inte vad som hänt med min ena handled?? jag har jätte ont i den.. får la se om det går över anas får man la ringa till farbro doktorn så man får kolla upp det..

Av Pernilla Hagelin - 7 juni 2011 10:50

uchhhhh va varmt och kvavt,,, jag själv tycker att det är jobbigt med kvavheten men min lilla dotter tycker det är jätte jobbigt med värmen..


hon kan inte sova vill bara äta.. hon har endast blöja på sig men inte ens det svalkar henne nog,, jag har sövt henne flera gånger men tar inte lång stund innan hon vaknar igen.. tycker så synd om henne..


min älskade son,ringde 2 gånger till mig på vägen upp till sin pappa i går.. han sa att han saknade mig....


just nu sitter jag och pratar med honom igen och han berättar allt han gjorde i går och vad han gjort i dag...


I dag är det bara jag och lillan hemma, jag vet inte vad vi ska hitta på i värmen, blir nog att hålla sig så kall som möjligt för hennes skull, hon vill bara äta hela tiden,, men i mån får vi en takfläkt av mitt ex och den kommer att användas på max...


Ha nu en underbar dag..

Av Pernilla Hagelin - 6 juni 2011 09:05

I går hade vi kalas för min underbara son som fyllde 5 år i går...


Vi var jätte många som firade honom, alla som bryr sig och som vi betyder något för kom till oss och delade hans dag med oss...


Vi hade bjudit 28 personer var av 20 kom, 4 av dom som skulle komma var tyvärr sjuka.. 

Och det var stakas Erica och hennes barn hoppas dom kryar på sig snart.. skickar en massa krya på kramar till er..

Dom andra 4 som inte kom var min bror och hans familj som var i stugan...


Men här kommer namn på alla dom som var här och firade min prins på hans dag:


Lena & Thomas (mina svärföräldrar)

Pappa (cappes morfar)

Fredrik & jaana (Min äldsta bror med sambo)

Tom & alexandra (olas bror med sambo)

Tommy med familj (olas morbror med familj)

Linda & koffe (vänner från Göteborg)

Kerstin & janne (olas mormor och morfar)

Kenneth & anki ( cappes pappa och tjej)

Och så var det ju vi med då..


Vi började med att bjuda på tårtor som jag kämpat med, 3 olika blev det, men alla verkade gå hem då det inte blev något kvar alls av dom, sen var det paket öppning,, oj oj vilka paket han fick...


Det var:

Kläder (Nästan från alla)

Små leksaker (vet ej va dom heter)

Vattenpistoler ( morfar & Fidde)

Lego (från oss)

en vollyboll (morfar)

en pilbåge (linda & koffe)

ett fiskespö (fidde & jaana)

godis (janne & kerstin)

en cykel ( från hans mormor & sambo)

en hjullastare (kenneth & anki)


Det är ju lite svårt att komma ihåg vem som köpte vad och va han fick men detta va lite av det i alla fall..


Efter paketöppningen startade vi grillarna, vi var sammanlagt 15 som stannade och grillade med oss, vi bjöd på kött/korv , sallad och hemma gjord potatisgratäng..

Vilket allt gick åt där med så det var ju bra...

vi hade en kanon dag och jag vill säga TACK till alla er som faktiskt kom och firade lilleman i går!!!!!


Och inte bara en massa undanflyckter för att inte komma i år igen...

Så nästa år vet jag vilka jag bjuder och inte bjuder..


 




Av Pernilla Hagelin - 3 juni 2011 10:31

Oj oj va veckorna går fort fram,,,


I dag har lilleman varit hos logopeden, hon tyckte att det gått framåt med pratet och hon gav honom/oss beröm.. *lol*


nu är mina <3 och då menar jag alla 3 och badar för första gången i år, men lillan får bara titta på..

Jag plockar iordning efter kalaset vi hade för prinsen i går, ocp på söndag ställer vi till med ett kanon kalas för honom då det är 25 personer som kommer för att fira honom på hans dag..

Redan 5 år på fredag,, vart har åren tagit vägen??? mammas lilla kille börkar bli stor..


I dag ska vi till johanna och daniel på fika vid ett tiden, ska bli kul, sen en runda förbi hos pappa och kolla hur han har det och hur han mår,, är ledsen för hans skull då han och hans fru ska gå isär, hon har redan flyttat och nu ska dom skiljas med,, pappa tar hårt på det och han har ju funnits för mig och min familj så då är det klart som tusan att jag finns för honom, jag vet ju att hans barnbarn är ALLT för honom och får han på kanon humör så vi ska dit en runda i eftermiddag..


Senare i kväll ska vi till mina underbara svärföräldrar och äta... gott gott ska det bli,, i mån beger vi oss till värnamo och handlar på citygross inför det stora kalaset på söndag, lilleman ska vara hos mina svärföräldrar under tiden men lillan får/måste följa med då jag har hennes kylskåp fast satt på mig.. skämt och sidor..


Nu ska jag fortsätta mitt plock och pill här hemma innan dom kommer hem igen.. kjamisar till er alla..

Av Pernilla Hagelin - 2 juni 2011 17:06

I dag har vi haft fullt hus!!


Cappe har haft 4 kompisar här på kalas,, det blev ett glatt och lyckat kalas..


Grillad korv med bröd, efter det present öppning och glasstrutar med kolasås och strössel..


Han fick kanon fina presenter och sken i hela ansiktet.. Man mår bra som mamma när man ser sitt barn så glad och nöjd!!

Kalaset slutade med en monsterdamm, där man fick vara snäll mot monstret för att få en av hans godispåsar med sig hem,, alla lyckades men cappe fick först en stövel men sen var han lite snällare och övertalade monstret, så han fick sin godispåse,, hihi dom tyckte det var jätte kul och försökte övertala monstret om fler godispåsar men monstret sa att dom var slut,, hehe


På söndag blir det ett kanon stort kalas då det blir uppåt 25 personer om inte mer som kommer och firar min prins på hans födelsedag,, kan inte fatta att han redan fyller 5 år på söndag..


På måndag ska han åka till sin pappa men kommer hem en runda på onsdag igen då han ska träffa bvc läkaren för undersökning,, just nu är min lilla familj ute vid en liten sjö här i närheten för att kolla på dom som fiskar..


När dom kommer hem så ska vi starta grillen och äta lite..

Jag tror att vi alla kommer att somna tidigt i kväll i alla fall lilleman efter dagen som varit med en massa bus med sina kompisar,

Och i mån ska han till logopeden.

bvc

Av Pernilla Hagelin - 1 juni 2011 06:56

Lillan somnade vid halv 10 i går och vaknade inte fören vid halv 6 i morse,, så i dag är jag utvilad till max,,

Just nu sitter cappe och äter frukost i soffan och lillan sover här igämte mig i soffan..


Nu vid 8 ska cappe på 5 årskontroll på bvc och ta spruta så i dag blir han hemma med mig och lillasyster..

Efter det ska vi ska handla det sista inför kalaset cappe ska ha i mån,,


Vi var hos pappa en runda efter att vi handlat på kvantum i går, han hade 2 jobbakompisar hos sig och så blev vi bjudna på grillat, snacka om att vi kom lägligt,, hihi..


Undra vad vi anas ska hitta på i dag?? älsklingen är på väg till Växsjö i dag genom jobbet sen är han ju ledig mellan torsdag och måndag,, ska bli så underbart att ha honom hemma, på fredag ska vi event åka till chappen och titta lite på hojar med mera,,


Men nu ska jag göra mig klar så jag kan mata lillan när hon vaknar innan vi måste gå till bvc med storebror..


Hemma med mina älskade barn i dag...

 

Presentation


Jag är en tjej som älskar livet och allt som har med det att göra, jag är mamma till två helt underbara barn födda 2006 och 2011.
Jag lever med mannen i mitt liv..

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards